Hej raringar!

Hoppas ni mår gott i sommarvärmen!

Jag har idag varit i Gbg hela dagen på kreativa möten som avlöste varandra. Gjorde dock en liten busig sak…. Ni vet jag är ju lätt besatt i baddräkter… Så brevid p-huset mellan mötena hängde där en röd liten skönhet som jag slank in och köpte. Billig, snygg, förhoppningsvis snygg även på…. =) Hann inte prova. Köper alltid storlek L på baddräkter. Min överkropp är gaaaaalet lång .. =) Hela jag är lång med just min överkropp kräver det av baddräkter annars ramlar hela rumpan ut! Hahah!

Några av er har efterfrågat tabata-passet vi körde uppe i Åre. Självklart delar jag med mig av det. Har dock inte några bilder så jag hoppas ni förstår ändå =)

Tabata kräver att du är uppvärmd. Så slarva inte med det! Sedan ska du maxa 95-100% av din maxpuls i de 20 sekunder du jobbar och vila helt 10 sekunder. Jag har gjort 3 block. Vila en minut mellan övningarna.

Varva ner med lite rörelseträning eller en promenad så du forslar bort slagget som lätt kan bildas när man jobbar anaerobt ( utan tillgång på syre) som i just tabata.

Fördelarna är att du får gjort träningen snabbt, du jobbar intervallform vilket stärker ditt hjärta och din kondition samt har en etterförbränning på upp till 72 timmar.

Ät och drick bra innan och efter ditt pass.

Jag har en app som heter SIIT timer. Gratis tror jag nog den var… och du kan ställa in antal set och tid.

Lycka till!

Puss Ida

Block 1

Sprint short + Bearcrawl 8 set (varannn sprint varannan bear crawl)

 

Skaters + squat/squatjump 8 set

 

Sumo källarn (gnugga djupa squats)  + grodburpee (halva burpees där du inte sträcker ut benen utan stannar i sumpsquat sedan hoppar bak/ut igen i en hög planka) 8 set 

Block 2

Ploy-Pushups (alltså på knä med klapp emellan) + mountainclimbers 8 set

 

Jumping lunges 4 set

 

Boxing+ raka framåt kickar 8 set

Block 3

Gående planka med tricepspushups + hindupushups  8 set

Grodhopp framåt 6 set

 Burpees 6 set

Från gårdagens mysjogg. Älskart!