Många av er som läser här tror jag är lite som jag… Alltså har ett liv med jobb, kanske barn, vänner och åtaganden… Vi är inte elitidrottare och lever på vår löpning….

Detta måste vi förstå skillnaden också. Att vi inte kan springa flera mil alla dagar i veckan i vråltempo…

Träningen för oss motionärer ska GE energi. Det ska inte TA från dig. Du ska inte känna ångest och press i din träning. Du ska se fram emot den! Bli pigg och glad av den!

Därför gillar jag just mysjogg. Att snöra på sig bra skor, mjuka följsamma kläder, inte ta tid eller distans utan bara lunka på tills kroppen är klar. Första km eller två är alltid lite jobbigare innan du värmt upp. Så ge dig själv iaf 10 -15 min innan du är klar. Så kroppen får vänja sig och känna på det.

Hitta bra musik eller en härlig podcast att lyssna på. Lyft blicken framåt. Låt benen gå. Låt hjärtat jobba men inte så du kräks och bara vill springa hem. Lugnt o fint. Känn värmen komma i pannan och hjärtat bulta.

Känslan efter sedan … Alltså… Var nöjd. Var stolt. Känn hur kroppen tackar dig.

Ha en fin söndag!

Puss Ida

Längs gator o torg i Reims.

Cathedralen ! Så vackert!

Hunken nöjd över att se champagnehus på mysjoggens

Jag älskar att jogga innan byn vaknar. Se dessa fascinerande fasader!

Jogga, stanna å njut lite, jogga igen:)

Ingen aning vad det är men en vacker ståtlig statyett !

Château Les Crayeres. Här bor vi fint