Hallå godingar !

Alltså jag förstår verkligen att vissa dagar går det bara inte… Vissa dagar finns inte tid att vara ute. Men många dagar finns det faktiskt små luckor! En får vara lite detektiv och ha ett intresse i att faktiskt ge sig ut.

Att promenera, jogga, cykla, åka skidor etc i utomhusmiljö gör underverk med din psykiska hälsa. Det är inte för intet som allt fler får friskvård och motion på recept istället för antidepressiva läkemedel… Människan behöver rörelse. Den behöver inte sitta så mycket på rompestompen som vi gör i vårt vardagliga liv.

Igår var det snålblåst och regn. Jag hade suttit i bilen 4,5 tim av min arbetsdag och hade telefonmöte att avverka på eftermiddagen. Jag kände mig lite trött, seg i kroppen och allmänt mosig i hjärnan. Då tänkte jag- ” Ja! Jag klär på mig och tar telemötet på en prommis! ”. Idén var lysande i medvind… =)=) Sedan fick jag stanna en stund innan jag avslutade och kunde gå hemåt i motvind.. =)

Men alltså jag blev som en ny människa efter min promenad! Pigg, klar i bollen, glad och redo att fortsätta eftermiddagen och kvällen. För det krävs mycket av mig. Precis som för dig. Inte bara i yrket utan när barnen hämtas är det fullt upp! Läxor, gympapåsar som ska packas upp, aktiviteter, handla mat, vika tvätt och laga kvällsmiddag… Då vill jag inte vara en trött mamma. Jag vill ge mina barn en glad mamma. Så kanske du kan testa en liten prommis? Om än för en kvart på lunchen? Eller innan jobbet? Eller precis efter?

Inte för att vara ”redig”.. Inte för att bränna kalorier eller straffa din kropp.. Utan för att du mår så gött av det!

Puss på er! Ut på tur!

 

Underställ o regnjacka! Ut bara.. =)

I Strömstad var det glashalt igår när jag gick runt och rekade efter mitt möte! Men havet är ju ändå alltid vackert tycker jag… =)