Hej sötisar!

Hoppas er vecka startat väl!

Jag har gjort mitt allra bästa för att lägga lite mer fokus på att verkligen styra och kontrollera mina dagar. Det är mitt mission och investering i mig själv i höst.

Jag vill klara av mitt jobb så mycket som möjligt dagtid, (blir ofta både tidig morgon och kväll vanligtvis), sedan ge mig själv en stund varje dag och ge barnen mitt fulla fokus när de kommer hem. Köra lämna hämta aktiviteter, laga bra middagar och hjälpa dem med läxor.

Jag känner att tiden bara rusar iväg och jag vill suga åt mig varenda minut jag kan med dem innan de är större och inte alls intresserade av att hänga med mamma:)

Men nu till lite inspo- jag brukar försöka hinna med ett intervallpass per vecka. Då väljer jag gärna bandet på gymet. Då sätter jag enkelt farten och hoppar av bandet i vilan. Det gäller att vara bestämd när man hoppar av. En fot på varje sida- BÄM! Om man tvekar känns det läskigt men pang bom så kommer du klara det!

Ställ in intervallerna beroende på var din gräns är. Det är svårt att säga vilken tid eller pace du ska springa på eftersom vi alla har olika förutsättningar och mål:)

?Värm upp 10 min mysjogg

✔️60 sek jobb 30 sek vila X 10

?Vila 1 minut

✔️30 sek jobb 15 sek vila X 10

?Vila 1 minut

✔️15 sek jobb 10 sek vila X 10

?Jogga / gå ner 5 – 10 min

Du är klar inom 40 minuter och hjärtat har fått jobba ihop med dina lungor på ett fint sätt för att de ska växa sig starkare .

Lycka till!

Puss o kram Ida